2008-05-02

Miskolctapolcán lazulós

Állati jót kirándultunk ezen a hosszú hétvégén.

Péntek 8:30kor indultunk a Szentháromság térről, reggelire a Soltvadkerti cukrászdában került sor egy szolid 6 gombócos fagyikelyely formájában, na meg egy kis elemózsia útravalónak: Moskauer (így kell írni?) Ez a fél kiló kitartott másnap délutánig, pedig fogyasztottam szorgalmasan...
Valahol a Jászságban ebédeltünk (3. helyen ahova betértünk, mert az elsőnek rossz volt a étlapár/szocreál feelin mutatója, a második ami épp egy pizzéria volt teltház miatt nem jött össze, a harmadik egy kis kerti lugas volt, aminek érdemes lett volna megjegyezni a címét, mert igen kellemes volt a kaja is és a felszolgálás is). Ezután még faltunk néhány km.-t meg Moskauert és elérkeztünk 16 óra körül Miskolctapolcára. A szállásunk egy kellemes magánkéró egy baró lejtős utcácskában (26 és 28%-os lejtő!!!) Emberek! Hol van az országban és világban a legnagyobb lejtő, ahol aszfalt út vezet?>
Este még kis takarmány vásárlás Miskolcon, előkészület grillezéshez (amire az aznapi szendvicsek elfogyasztása miatt már nem került sor).

Szombat: Aránylag reggel keltünk, kis reggeli, majd a csajok "kipisálutoljára?" játéka után nyakunkba vettük Miskolctapolcát. Mivel Krikóék&Zsoltiék már előző nap bejárták a terepet, ajánlották a nyári bob pályát, ami tényleg fantasztikus! 350 Ft/kopf-ért ereszkedhet az ember egy jót és közben még fénykép is készül az aktus során kínba torzult arcunkról. Na nem mindig van ez így, van, hogy nagyon is lehet élvezkedni közben, lásd képeket (valahol itt, a dzsumbujban...) A nagy örömködés eufóriáját a szokásos ugrálós képekkel tetéztük.

A nagy csúszkálás és az azt követő - szinte már kötelező - ugrálás örömére ránk tört a dél, és vele együtt az éhség is. Sikerült kiválasztani a környék legelitebb, legelőkelőbb éttermét, ahol én anyagi és esztétikai megfontolásból csak egy kis somlóit ettem, az viszont tényleg nagyon finom volt. Mondjuk mindenféle kaja rendkívül jól nézett ki és legalább annyira izletes is volt. Jó választás, ajánlom mindenkinek (kinyomozom még a nevét és írom ide) Délután strandszerkóba vedlés és irány a Miskolctapolcai Barlangfürdő, mely szerintem az egyik legjobb fürdőhely amelyikben mostanában voltam, legalábbis hangulatában veri a Sikondait és a Mórahalmit is, bár egyik sem rossz. Valszeg hasonlóan gondolkodott az a többszáz ember is akinek nem kis része sorokban kígyózott a bejárati kasszák előtt. Jó társaságban röpül az idő, így fel sem tünt az a fél órás sorbanállás mire bejuthattunk a fürdőbe. Rövid tárlatvezetésem után mindenki elfoglalta a számára legkedvezőbb és leximpatikusabb hőfokú medencét, majd tetőfokára hágott a lazulás. Zárásig maradtunk, majd úgy vonszoltuk haza (fel a dombra) bágyadt, fürdőzésbe megfáradt habtestünket mint a nyugdíjjasok. Úgy el lehet fáradni a nagy medencézésbe, hogy az hihetetlen. Este kis városnézés, vásárlás, grillezés, kis bepunnyadás, lazulás tovább, bealvás, stb...

Vasárnap: Borongós, esős, szomorkás időre ébredtünk. Budapestnek indulunk hazafelé. Budaörsi reptérre volt egy fakultatív utunk, itt Luigi volt a tárlatvezető, meglátogattuk az általam már sokat hallott HeliTomit. Itt a közelben volt egy Outdoor bolt, bringákkal is, ugyhogy addig azt vettük szemügyre amig a csajszik boltbúvárkodtak. Itt picit besokaltam, már nem nagyon akartam végigjárni a fogyasztói társadalom mekkáit, ekkor még visszavolt egy helyszín, de körvonalazodott a további program, így nagyon rövidre fogtuk a Premiert. Már az Outlet szó kiejtésétől is a hányinger kerülget, a lexörnyübb az, hogy ennyi rongybolt és qualityturkáló között egy műszaki bolt sincs, hogy amíg a nőstények tartják a szokásos rongyrángató bajnokságukat, addig a kanok legalább elfoglalhassák magukat egy digitális paradicsomban.
A terv az volt, hogy Dunaharasztiba beeresztünk az arcunkba egy pizzát (Brugó pékség és pizzéria) mert igen jól művelik az ipart, majd - hogy szép kerettörténetet adjunk a nagyhétvégének és jól alaposan kihasználjuk a 4 napos autópályabérletünket Kecskemét felé csordogálunk és - újra fagyizás Soltvadkerten a Koronában...
Még nyitva volt, elértük, ezután egész este nem lehetett letörölni arcunkról az elégedettség mosolyát... Na, jó kis hétvége volt. Pfuuuu, most nézem, hogy mennyire f*stam a szót, vetettem a betűt...

(képek: Csabi, Zsolti, én)